Egy kisvárosközpontú közös hivatal
A local governments’ common municipal office in a small town
LETÖLTÉS | DOI: 10.59809/Comitatus.2024.34-248.135 |
Szerző: Balás Endre, jogász, tanulmányait a Rendőrtiszti Főiskolán és a Szegedi Tudományegyetem jogi karán végezte, a Jánosházi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője, az NKE TKP2021-NKTA-51 „Fenntartható államkormányzás és innovatív közszolgáltatások” projekt kutatója, balas.endre@janoshaza.hu Kulcsszavak: közös önkormányzati hivatal | helyi közigazgatás JEL kód: H83 |
Author: Endre Balás, lawyer, graduated from the Police College and the Faculty of Law of the University of Szeged, clerk of the Jánosháza Local Government Office, researcher of Ludovika University of Public Service project TKP2021-NKTA-51”Sustainable public governance and innovative public services”, balas.endre@janoshaza.hu Keywords: local governments’ common municipal office | local administration | civil servants’ salary system | overgrowing bureaucracy JEL code: H83 |
Absztrakt: Az új önkormányzati törvény alapján a helyi önkormányzatoknak 2013-ban át kellett alakítaniuk az általuk működtetett körjegyzőségeket, általában a korábbinál több önkormányzattal működő hivatalokat hozva létre. A tanulmány egy 12 önkormányzattal működő közös önkormányzati hivatal kialakulásának előzményeit, a működés kezdeti nehézségeit mutatja be, majd kitér a humánerőforrás-gazdálkodási gondokra, ezek legfőbb okára, és javaslatot tesz egy új köztisztviselői illetményrendszer kidolgozására is.
Abstract: Under the new Local Government Act, local governments were required to restructure their chief clerks’ regional municipal offices in 2013, generally creating local governments’ common municipal offices for more settlements than before. The paper describes the background to the creation of a local governments’ common municipal office with 12 municipalities, the initial difficulties of its operation, the human resources management problems, their main causes, and proposes a new system of civil servants’ salaries.